Lite nytt

På måndagar har jag vanligtvis hemstudiedag, men i dag skippade jag skolböckerna och lilla H fick vara ledig från dagis. I stället hängde vi med vännen L och tre av hennes pojkar på öppna förskolan för sångstund och lek. Sedan åt vi lunch tillsammans, och den normalt så kräsna lilla H åt både pannkaka och pasta med kyckling, majs, ost och skinka.

Sedan hade vi stämt träff med farmor för en shoppingrunda i Uppsala. I fredags köpte jag ett par fodrade gummistövlar till lilla H som inte alls passade, så vi bytte mot en annan modell. Självklart sov hon då vi kom till skoaffären, så jag fick prova medan hon sussade i vagnen… Hoppas att stövlarna passar bra nu när det fortfarande känns för kallt för vanliga gummistövlar, och så tål de samtidigt vätan från slasket.

Tack vare presentkort från kusinen T och hennes pappa, som lilla H fick i julklapp, kunde jag också slå till på följande vårutstyrsel:

Allt från FIX och i stl 98 (gulp, vad stort…)

Två av de gulliga äppeltröjorna fick också följa med hem:

En turkos och en med vit botten, fast den hittade jag ingen bild på!

Farmor ville ju förstås också handla lite:

Klänning + tights som kanske passar bra till födelsedagskalaset?

Kommentera

