Material girl

I dag har jag shoppat till lilla H: hon har fått två par nya skor till fyndpris!

Häromdagen kom ett mail från Ellos med ett erbjudande på 50% rabatt på valfri vara, eftersom de hade tekniska problem under helgen. Det blev ett par Kavat ”Ljusnan” som är en slitstark och vattentät promenadkänga i äkta skinn. Bra att använda dagar med lite snö och fint väder, och lilla H:s gamla läderskor tror jag börjar bli för små nu.

324: 50 i stället för 649 kronor!

Det andra paret hittade jag på Vincent som har massor med skor för halva priset just nu. Det blev ett par röda ”Alvin”, de svarta var redan slut så klart, som har ett teddyfoder av 50% ull och ytterhölje i Vin-Tex (deras variant av Gore-Tex). De blir bra som komplement till hennes Kavat ”Defender” under kalla, och blöta, dagar.

275:- i stället för 549 kronor!

Alltså har jag ”tjänat” 598:50 mot ordinarie pris! Hoppas bara att de passar bra nu också… 

I går sprang jag förresten runt som en galning här hemma för att hitta mätstickan jag köpte för ett tag sedan. Jag har inte ens tagit upp den ur förpackningen ännu, men den är spårlöst bort! Så det blev till att köpa en ny i dag…

Kommentera

